Probleemsituatie: Een klant van ons biedt als intermediair diverse appartementen te huur aan op Kaapverdië. De klant wil het online reserveren in eigen beheer houden en geen licentie aangaan met partijen als AirBnB, Trivago of Booking.com
De ervaring heeft onze klant geleerd dat boekingen via externe reserveringssystemen niet altijd vlekkeloos verlopen.
Oplossing: Met ons reserveringsysteem kan een reservering per uur, per dagdeel maar ook per dag geboekt worden. Via de smartphone is in een overzicht te zien wat beschikbaar is. De gast kiest een appartement en geeft aan hoeveel dagen hij of zij deze wil reserveren. In de laatste stap van de reservering of boeking wordt het bedrag betaald. (bedragen zijn per appartement of periode instelbaar. (laagseizoen/hoogseizoen) Met volledige betaling of aanbetaling worden alleen serieuze boekingen gereserveerd.
Meer info?
Wil je weten of een app voor jou een uitkomst is? Vul je gegevens in en kies ‘Bel mij’, we leggen het je graag uit.
Voer je 10-cijferige telefoonnummer in. Begin met een 0, landcode is niet nodig!
Startdatum kiezen
Onze klant: Euro CV biedt diverse appartementen te huur aan op Kaapverdië.
Via de smartphone is eenvoudig te zien welke appartementen voor een bepaalde periode beschikbaar zijn.
In dit overzicht is de beschikbaarheid voor de periode van week 26 t/m 30 te zien van 4 verschillende appartementen.
De klant kan hier een startdatum selecteren (aanklikken)
Einddatum kiezen
Wanneer de startdatum bekend is, worden de einddatum blokken getoond.
Dit zijn opeenvolgende datumblokken. In dit voorbeeld is 19 juli al gereserveerd. Vandaar dat 19 juli niet meer als einddatum gekozen kan worden.
Einddatum kan geselecteerd worden(aanklikken)
Einddatum gekozen
In dit voorbeeld is er voor 12 juli gekozen en is het aantal dagen bekend.
Het totaalbedrag wordt berekend. Aantal dagen x tarief
Om deze reservering vast te leggen, zal onderin voor de knop: Aanbetalen moeten worden gekozen.
Invullen persoonsgegevens
Dit proces weergeeft het voorlaatste proces : Het verzamelen van de klantgegevens.
Deze gegevens kunnen naar wens worden uitgebreid met bijvoorbeeld adresgegevens, aantal personen of geboortedatum. Zodra de gegevens zijn ingevuld, kiest de klant voor knop: Volgende.
Type betaling
Dit proces weergeeft het laatste proces en dat is de reservering (aan)betalen. Het is in deze stap nog mogelijk om de reservering te annuleren.
In dit voorbeeld is er alleen een aanbetaling mogelijk, maar u kunt als organisatie ervoor kiezen om direct het gehele bedrag in rekening te brengen, aanbetaling of de betaling achteraf met factuur te regelen.
Betalen
Voor deze organisatie is het aan de klant verplicht, de reservering aan te betalen met een bedrag (instelbaar) om de reservering definitief te kunnen vastleggen.
Zodra er in het vorige scherm voor knop: Reserveren of aanbetalen is gekozen wordt dit scherm getoond.
Onze iDEAL leverancier is Mollie. Om af te rekenen is een account bij Mollie nodig. (vrij eenvoudig aan te maken)
Promotie: Facebook of instagram inzetten
Zet facebook in om meer reserveringen te krijgen.
Het reserveringssysteem kan eenvoudig als bericht binnen facebook gepost worden en levert gegarandeerd meer reserveringen op.
Uw doelgroep is met een gericht bericht over direct online reserveren meer gemotiveerd om de beschikbaarheid te checken en klanten zullen sneller de keuze maken om te reserveren en betalen.