Probleemsituatie: Vaste klanten vergeten soms bij de zonnebank eens in de week/twee weken een afspraak in te boeken.
Oplossing: Via de website een afspraak inplannen is handig, maar inplannen met een app maakt het nóg makkelijker.
Daarnaast is het mogelijk een pushberichtservice in te stellen die eens in de week of wellicht twee weken een pushberichtje stuurt of ze de zonnebank afspraak niet vergeten.
Voor een eerdere klant van ons hebben wij een app en een reserveringssysteem ontwikkeld.
Meer info?
Wil je weten of een app voor jou een uitkomst is? Vul je gegevens in en kies ‘Bel mij’, we leggen het je graag uit.
Voer je 10-cijferige telefoonnummer in. Begin met een 0, landcode is niet nodig!
De webapp is een website die bestaat uit knoppen en via de backoffice kan alle informatie beheerd worden.
Zo kunnen er producten aangeboden worden aan de klant.
De knop: Reservering valt meteen op en er kan makkelijk en snel een zonnebank gereserveerd kan worden.
Beschikbare tijden
Zodra er voor knop: Reservering is gekozen worden de beschikbare tijden getoond voor de gekozen dag.
Bovenin kan een andere dag gekozen worden of kan er gewisseld worden naar de volgende week
Invullen persoonsgegevens
Dit proces weergeeft het voorlaatste proces :
Het verzamelen van de klantgegevens.
Deze gegevens kunnen naar wens worden uitgebreid met bijvoorbeeld adresgegevens of geboortedatum. Zodra de gegevens zijn ingevuld kiest men voor knop: Volgende.
Type betaling
Dit proces weergeeft het laatste proces en dat is De reservering betalen. Het is in dit proces nog mogelijk om de reservering te annuleren.
Uw klant kan kiezen uit iDEAL (elektronisch) of contant op locatie te betalen.
Het is mogelijk om een optie uit te schakelen. Dus alleen elektronisch of contant op locatie betalen.
Tip: Bij elektronisch wordt direct afgerekend en zal het “opdaag”-percentage hoger liggen.
Promotie: Facebook of instagram inzetten
Te vaak posten kleine ondernemers zoals kapsalons, nagelstudio’s, pedicure maar ook zonnestudio’s een berichtje met: “laat een pb achter of bel ons voor een afspraak.”
Laten bellen of een persoonlijk bericht achterlaten is veel te veel gedoe, waardoor u klanten kunt mislopen.
Dit voorbeeld àlaat zien hoe eenvoudig het is om een bericht te posten wat vrijwel altijd extra reserveringen oplevert. U zet de klant eigenlijk aan tot het ondernemen van actie.
Uw doelgroep is met een gericht bericht over direct online reserveren meer gemotiveerd om de beschikbaarheid te checken en klanten zullen sneller de keuze maken om te reserveren en betalen.