App & Web Logo diap

Processen bezoekverslag inspreken en omzetten naar tekst

Probleemsituatie:
Medewerkers/ingehuurde arbeidskrachten die buiten kantoor werken en weinig tijd hebben of veel moeten invullen (wat via een smartphone onhandig is) kan ertoe leiden dat verslagen of rapportages niet consequent worden vastgelegd. Administratie loopt achter en wanneer ze de administratie doen, kunnen zij het belangrijkste zijn vergeten waardoor de kwaliteit van het bezoekverslag/rapportage te wensen over laat. Daarnaast kan het ontbreken van bezoekverslagen financiële consequenties hebben zoals bijvoorbeeld in de zorg waarbij een zorgverzekeraar naar deze kwalitatieve bezoekverslagen om kan vragen.

 

Oplossing:
Na het inspreken wordt het ingesproken bericht omgezet naar tekst. Vervolgens wordt deze tekst (gesprekverslag) opgeslagen en kan er via de app het verslag/rapportage van de client bekeken worden. Deze oplossing elimineert het grote probleem van zorginstellingen. Ze lopen vaak achter met de administratie of rapportage.

Het bezoekverslag inspreken na een bezoek kan in 10 seconden worden gedaan. Mocht de medewerker geen Nederlands spreken, dan kan het inspreken in een andere taal ingesteld worden en omgezet en vertaald worden naar het Nederlands.

Meer info?

Wil je weten of een app voor jou een uitkomst is? Vul je gegevens in en kies ‘Bel mij’, we leggen het je graag uit.

Voer je 10-cijferige telefoonnummer in. Begin met een 0, landcode is niet nodig!

Bezoekverslag spraak naar tekst

Hoofdmenu

App for Care hoofdmenu

Het hoofdmenu toont alle knoppen van de functie van  in de app  ‘App For Care’ die handig is voor de thuiszorg.

Thuiszorginstellingen kampen met een achterstand van de administratie. Dit komt voornamelijk doordat de zorgverlener, nadat hij/zij de cliënt verzorgt heeft, geen bezoekverslag maakt.

Dit wordt vaak pas later in de week per e-mail doorgegeven. Er bestaan apps waarmee men dit kan doen, echter zijn deze vaak te complex om de processen te configureren.

Hierdoor maken de zorginstellingen bijna geen gebruik van de mogelijkheden die deze softwaresystemen bieden.

Klantoverzicht

In dit scherm worden de klanten getoond en staan er aliassen, waarmee de wet van privacy bewaakt wordt.

Direct is duidelijk dat er op maandag, woensdag en op vrijdag aan Mevrouw Zalm zorg gegeven moet worden. Het is mogelijk om alle klanten te tonen, zodat collega’s van elkaar klanten kunnen overnemen. Of dat er alleen klanten getoond worden, die deze zorgverlener bedient.

Mocht de zorgverlener verhinderd zijn, dan kan een collega niet direct een bezoekverslag maken. De medewerker zal tijdelijk via de backoffice aan de client gekoppeld moeten worden.

App For Care zal voornamelijk kleine zorginstellingen bedienen, dus deze cliënten lijst zal niet groot zijn.

Bezoekverslag client overzicht

Clientgegevens

Bezoekverslag opgenomen tekst

Via het scherm ‘bezoekverslag inspreken’ worden de clientgegevens getoond en op welke dagen zorg verleent moet worden. Tevens kan er aangegeven worden wat er allemaal onderzocht moet worden.

De geschiedenis van deze client kan hier ook bekeken worden die medewerker(s) eerder hebben vastgelegd of men kan gelijk start met het bezoekverslag in te spreken.

Inspreken bezoekverslag

Tijdens het inspreken van het verslag wordt er in dit scherm duidelijk weergegeven welke structuur het beste kan worden gevolgd voor het inspreken van het bezoekverslag.

Het is een leidraad, maar er is uiteraard ook ruimte voor improvisatie en is configureerbaar.

Zodra het gesprek is ingesproken kiest men voor knop: ‘Stop opname’.

Bezoekverslag opname

Ingesproken bericht bekijken

Bezoekverslag teruglezen

Na het inspreken wordt direct de tekst van het bezoekverslag getoond voor controle.

Vervolgens kan men een keuze maken om het bezoekverslag te registreren door voor de knop: ‘Registreren’ te kiezen of opnieuw een bezoekverslag inspreken mocht men iets vergeten zijn of bezoekverslag niet naar wens is ingesproken.

Clientenlijst met aantal geschiedenisberichten

Bij deze optie krijgt de gebruiker een overzicht van historische  bezoekverslagen te zien. 

In het voorbeeld hiernaast is duidelijk te zien dat bij de eerste klant het getal 1 is afgebeeld. Dat houdt in dat er één registratie bekend is.

Er is dus geschiedenisgegevens bekend van deze client.

Bezoekverslag geschiedenis

Clientgegevens

Bezoekverslag overzicht

Om de geschiedenis te bekijken zal de clientgegevens gekozen moeten worden. Onderin is knop ‘Geschiedenis’ getoond.

Geschiedenis bekijken

In dit scherm is er voor de knop: ‘Geschiedenis’ gekozen en wordt de geschiedenisgegevens weergegeven.

Bezoekverslag inspreken